sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Syyslomailua

Tämän lukuvuoden syysloma lähenee loppuaan. Meillä tämä loma ei järin pitkä ollut, vain torstai, perjantai ja viikonloppu. Kiva hengähdystauko kuitenkin. Viikon treenisuunnitelma meni uusiksi, kun olin alkuviikosta vatsataudissa. Se vei voimat aika hyvin.

Alkuviikon paras kaverini, Jaffa!


Keskiviikkona olin salilla tekemässä kevyen jalkatreenin. Torstaina ulkoilimme kaksituntia sienimetsällä ja minä kävin vielä illalla neljänkymmenen minuutin hölkällä. Perjantaina tein salilla ylävartaloa ja tänään olin juoksemassa kympin. Tarkoitus oli tänään vetää pitkis (, joka mun tapauksessa tarkoittaa yli 15 km), mutta kun ruoka ei oikein ole vielä maistunut, niin oli turvallisempaa juosta vain kymppi. Ihan hyvin kulki.

Runfie ;)


Tänään olen seurannut somen kautta Amsterdamin maratonia. Eräs vanha tuttuni oli juossut siellä aivan käsittämättömän ajan. Muutenkin onnea kaikille siellä juosseille. Näytti olleen hieno skaba.

Perjantaina kaverimme väitteli tohtoriksi. Koska hän on urheilullinen kaveri, niin ostimme hänelle lahjaksi osallistumisen ensi kesän Tough Viking- kisaan. Myös mieheni meinaa osallistua tuohon mittelöön. Itseänikin houkuttaisi, mutta en ole mikään kylmien vesien ystävä ja siellä näytti olevan vesiesteitä. Onko kellään kokemusta tästä tapahtumasta? Kuinka kova tapahtuma oikeasti on? Ja kuinka suuri riski on loukata itsensä?

Ilmoittauduin muuten Helsinki Half Marathon- tapahtumaan. Siellä nähdään! Keitä muita on tulossa? Lisäksi olen katsellut uuden vuoden aaton juoksutapahtumia. En ole koskaan pitänyt uuden vuoden juhlimisesta. En tykkää raketeista enkä humalaisten ihmisten röykkiöistä. Miksipä siis en osallistuisi johonkin juoksuun silloin! Onko kokemuksia uuden vuoden juoksuista?

Open syyslomatunnelmat keskiviikolta

Innokkaasti lähden uuteen viikkoon. Ensi lauantaina juostaan kotikaupunkini maraton, jonne olisi tarkoitus mennä kannustamaan juoksijoita. Enää kaksi viikkoa ja rapiat maratonkoulun alkuun. Kivoilla juoksujutuilla jaksaa varmasti läpi pimenevään syksyn.

9 kommenttia:

  1. Kuulostaa kivalta syyslomailulta, onneksi selätit sen alkuviikon taudin! :) Jaahas, ehkä me törmätään Kaarinassa siis ;) On mulla hyvin vahvassa harkinnassa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa vaan tänne Kaarinaan. Olen kerran juossut siellä puolikkaan. Ihan ok tapahtuma. Yleisöä olisin kaivannut enemmän.

      Poista
  2. Ootko sä kotoisin Kaarinasta myöskin? :) Mä oon pari kertaa juossut syysmaratonilla (10km ja puolikkaan), ja se on kiva tapahtuma! Tänä vuonna ei sovi aikatauluihin.

    Mua kans kiehtoisi joku uudenvuoden juoksu. Ehkä menen! En ole koskaan ollut, joten kokemusta ei ole. Mä en tykkää myöskään uudesta vuoden juhlinnasta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kotoisin Naantalista, mutta asun nyt jo neljättä kolmatta vuotta täällä Kaarinassa ja tykkään kovasti. Saa asua ja elää luonnon helmassa ja Turkuun pääsee autolla vartissa. Mä olen myös ollut Kaarinan tapahtumassa juoksemassa puolikkaan pari vuotta sitten. Tänä vuonna vain katsojan roolissa.

      Poista
    2. Siis pian neljättä vuotta, nyt kolmatta XD

      Poista
    3. No mut mennään joku kerta "blogilenkille" kun tuun sinnepäin käymään ;)

      Poista
    4. No ehdottomasti! Just ihastelin teidän viikonlopun yhteislenkkiä sun ja Karoliinan blogeista.

      Poista
  3. Mä en oikein jaksa kanssa tosta uuden vuoden juhlinnasta innostua. Ihan ok olla perheen kanssa kotona, ampua muutama raketti ja valaa tinat ja syödä herkkuja. Mut en kyllä muista milloin oisin railakkaammin sitä juhlinut :D. Viime vuonna taisin olla jo 1. Päivä lenkillä. Me oltiin kanssa pari päivää syyslomalla ja sain sopivasti gradunkin palautettua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnea gradun palautuksesta! Se on mahtava tunne ja suuri helpotus saada se pois käsistä. Mä oon päättänyt, että palaan oman graduni pariin vasta, kun se on maannut viisi vuotta kirjahyllyssä. Jos ei sitten enää muistaisi niitä tekemiseen liittyviä tuskia. Teillä uuden vuoden juhlinta kuulostaa lähes samalta kuin meillä: syödään nakkeja ja perunasalaattia ja katsotaan leffaa! Tänä vuonna ehkä juostaankin :)

      Poista