keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Hannan keittiössä - viherpirtelö

Tykkään kokkailla ja kokeilla uusi juttuja keittiössä. Leivonta ei niinkään ole mun juttu, mutta ruuanlaitto on kivaa. Silloin tällöin ajattelin juoksujuttujen lisäksi jakaa kivoja reseptejä. Ensimmäisenä on vuorossa mun uusin välipalasuosikkini, viherpirtelö.

Hannan viherpirtelö

1 annos sisältää:
- puolikkaan sitruunan mehu
- pellavan siemeniä
- palan kurkkua
- salaattia
- pinaattia
- mieleisiäsi yrttejä, esim. Sitruunamelissa, minttu, basilika, lehtipersilja
- kylmää vettä

Pellavan siemeniä pitää liottaa vedessä, jotta ne tulevat ilmaisiksi. Sitten ne ja kaikki muut ainekset laitetaan tehosekoittimeen ja surautetaan pirtelö valmiiksi. Oikean ainemäärän oppii kokeilemalla. Itse laitan vähän kaikkea. Aluksi pirtelö oli oudon terveellisen makuista, mutta nykyään juon tällaisen päivittäin ja se on mielestäni tosi hyvää. Jopa mieheni pitää tästä :)

Ainekset tehosekoittimessa


Sitruuna mukaan 


Skål! Ääntä kohden. Iloisen vihreän väristä.

Onko teillä jokin oma viherpirtelöresepti? Kuulisin mielelläni.

Tänään olen viettänyt juoksuvapaata päivää. Maanantaina tuli taaperrettua kaverin kanssa 16km ja eilen maratonkoulussa 10km. Tänään olin aamusta hierojalla ja nyt on paikat hiukan hellinä. Huomenna on vuorossa kiihtyvävauhtinen lenkki ja loppuviikosta vielä pk-lenkkejä. Hyvät kilsat tulossa tälle viikolle, jes!

2 kommenttia:

  1. Onpa pirtsakan väristä :) mun viherpirtelöt aina sellasia laimeen vihreitä...täytyy siis kokeilla tätä!
    PS. mun blogissa on sulle HAASTE! :)

    VastaaPoista