maanantai 3. marraskuuta 2014

Uudet juoksukengät

Kerronkin täällä blogissa aiemmin, että mun lempikengät, Adidaksen adiokset veteli viimeisiään. Kyllä ne hyvin olivatkin jo palvelleet ja kestäneet. Tilalle olin katsonut uusia Adidaksen adios boosteja. Boost- pohjaa vanhassa kengässä ei ollut, mutta oon kuullut siitä pelkästään hyvää tutuilta.

Eilen sai vähän extra-alea intersportista. Tämä tarjoushaukka käytti tilaisuuden hyväksi ja suuntasi kenkäkaupoille. Käytin vielä kenkien maksamiseen valmennettavilta lahjaksi saadun lahjakortin, niin ei jäänyt paljoakaan itselle maksettavaa. 



Adidaksen kengistä olen yleensä ottanut noin yhden koon isomman kuin muista kengistä. Tälläkin kertaa päädyin samaan ratkaisuun ja ostin koon 36 2/3, joka on siis mun noin 35: n jalkaa pikkuisen reilu. Juostessa tai kävellessä kenkä ei tunnu reilulta, mutta suojelee kuitenkin paremmin varpaankynsiä kuin pienempi koko. Värivalintaa ei tällä kertaa ollut, mutta musta-pinkki kuosi miellytti mun silmää.



Illalla oli tottakai päästävä testilenkille. Ajattelin juosta noin viisi kilsaa ja testata kenkää. Kulki kuitenkin niin hyvin, että lenkin pituudeksi tuli puolet suunniteltua enemmän. Boost-pohja oli tosi hyvä. Ja kenkä itsessään ei hiertänyt yhtään. Aika hyvin mun ongelmajaloilta! Ensikosketuksen perusteella nämä ovat vielä paremmat kuin vanhat suosikkini. Adidaksen adioksissa tykkään etenkin siitä, että ne ovat tosi kevyet. Paljon kevyemmät kuin Asicsin gel nimbukset, jotka mulla on myös. Asicsejani käytän pitkillä lenkeillä ja niillä juoksin mm. Maratonin. Myyjä kuitenkin suositteli myös maratonkengiksi näitä Adidaksia. Adidaksen lesti on myös kapeampi kuin Asicsin. Mulla on aika kapea jalka, joten ne sopivat mulle hyvin.



Olen täällä edelleen ihan uusien lenkkareiden huumassa. Mä olen ehdottomasti sellainen nainen, joka rakastaa kenkiä. Ja etenkin lenkkareita. Korkkareita en omista kuin yhdet juhlatarkoitukseen. Saapikkaisiin en saa mun hokipohkeita mahtumaan. Ballerinoja omistan, mutta ne hiertävät mun jalat aina rakoille. Mun lempparikenkiä ovatkin erilaiset tennarit ja lenkkarit, joilla on mukava taivaltaa.

Nyt on sitten uudet menopelit huomenna alkava maratonkoulua varten. Huomenna on luvassa alkuluento ja eka yhteislenkki. Odotan jo innolla muiden maratonkoululaisten ja valmentajien tapaamista. Tunnelmia maratonkoulusta luvassa seuraavassa postauksessa.




2 kommenttia:

  1. Herkullisen näköiset kengät! Mä tänään just Stadiumissa hiplasin adidaksen pinkkejä ihanuuksia kun oli alessa mutta ostan vasta keväällä kun asicsit lahoaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herkulliset ovatkin. Ja hyvät myös. Juuri mulle sopivat. Keväällä onkin aina paras kenkävalikoima.

      Poista